Pages

Ads 468x60px

Labels

Jan 19, 2012

အာဂ်ႏၱာႏွင့္ဧလုိရာသုိ႔ တမ္းျခင္း (၂)

ျမန္မာျပည္က က်ဳိက္ထီး႐ုိးဘုရားနဲ႔ ဆင္တူတဲ့ ဟန္ပန္ကေတာ့ အထမ္းသမားမ်ား ျဖစ္တယ္။ ေတာင္ထိပ္သုိ႔ မတက္ႏုိင္တဲ့ သက္ႀကီး ရြယ္အုိသမားမ်ားကုိ သစ္သားခံုနဲ႔ ထမ္းေပးျခင္း ျဖစ္တယ္။ ကုလားထုိင္ေျခ ေလးဘက္ေလးတန္ကုိ အေနေတာ္ ၀ါးလံုးႀကီး ၂-လံုးနဲ႔ ႀကိဳးသုိင္း ခ်ည္ေႏွာင္ထားတယ္

15/ 01/ 2012

ညတုန္းက အေတြးနယ္လြန္လုိ႔ လြယ္လြယ္နဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့လုိ႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ ခရီးပန္းထားတဲ့အရွိန္ေၾကာင့္ ကုလားေသ ကုလားေမာ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့လုိ႔လား၊ သိပ္ေတာ့ မေသခ်ာ။ ႏုိးတစ္၀က္ အိပ္မက္နဲ႔လား၊ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေမာက်ခဲ့သည္လား၊ သိပ္ေတာ့ မေရရာ။ ဖုန္းျမည္သံ ၾကားလုိက္ရမွ အိပ္ရာက ထျဖစ္ေတာ့တယ္။ ဖုန္းကုိ ထကုိင္လုိက္ေတာ့ မြန္ဘုိင္းမွာ ရွိတဲ့ ဒကာတစ္ဦးက အာဂ်ႏၱာကုိ ခပ္ေစာေစာ သြားဖုိ႔သင့္တဲ့ အေၾကာင္း လွမ္းၿပီး အၾကံေပးတာပါ။ ေတာ္ေသးတယ္၊ သူက လွမ္းႏႈိးလုိက္သလုိ ျဖစ္လုိ႔။ နာရီကုိ လွမ္းၾကည့္လုိက္ေတာ့ ၇-နာရီေတာင္ခြဲေနပါၿပီ။ ေဘးႏွစ္ဘက္ႏွစ္ခ်က္မွာ ရွိတဲ့အခန္းေတြကုိ သြားဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ေလာ့ဂ္ခ်ထားတုန္း ရွိတယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ေနဆဲ သေဘာပါပဲ။ မ်က္ႏွာအရင္သစ္၊ သြား အရင္တုိက္ၿပီးမွ ေဘးခန္းက တံခါးေတြကုိ လွမ္းေခါက္လုိက္တယ္။ အားလံုး ကမန္းကတန္း ထလုိက္ၾကတယ္။ ၈-နာရီအတိ ဒီက ထြက္မယ္လုိ႔ တပ္လွန္႔လုိက္တယ္။ မနက္ေစာေစာ ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ဟာ မ်က္ႏွာသစ္သံ၊ ေရခ်ဳိးသံ၊ သန႔္စင္သံေတြနဲ႔ ဆူညံအသက္၀င္လာတယ္။

အာဂ်ႏၱာကုိ ေရာက္ဖုိ႔ရာ ေအာ္ရန္းဂဗတ္ၿမိဳ့ကေန ၂-နာရီနီးပါး ကား ေမာင္းရဦးမယ္။ မနက္ ၉-နာရီတိတိမွာ အာဂ်ႏၱာ လုိဏ္ဂူေတာ္ႀကီးကုိ စဖြင့္မယ္ဆုိေတာ့ ဒီကေန ၇-နာရီအခ်ိန္ေလာက္ ထြက္မွ ေတာ္ကာက်မယ္ေလ။ သုိ႔ေပမယ့္ အိပ္ရာထ ေနာက္က်လုိ႔ ခရီးက ဖင့္သြားရေပၿပီ။ ကားဆရာကေတာ့ ၁-နာရီခြဲနဲ႔အေရာက္ ေမာင္းေပးမယ္လုိ႔ ကတိေပးေလရဲ့။ နံနက္စာေတာင္ စားဖုိ႔ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ေတာ့ဘဲ ကားေပၚ ကတုိက္က႐ုိက္ တက္၊ တည္းခုိရာ ဟုိတယ္ကေန တန္းထြက္ၾကရတယ္။ ကားဆရာဘက္က တာ၀န္ ေၾကရွာပါတယ္။ သူ ေပးထားတဲ့ ကတိအတုိင္းပါပဲ အာဂ်ႏၱာဂိတ္၀ကုိ ၉း၃၀ နာရီတိတိ ေရာက္ရွိသြားတယ္။ ဂိတ္၀နားက ဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာ မနက္စာ သံုးေဆာင္ၾကတယ္။ သံုးေဆာင္တယ္ဆုိေပမယ့္ ဇိမ္က်က်မဟုတ္ဘဲ စြန္ငွက္သုတ္သလုိ ခပ္သြက္သြက္နဲ႔ စားေသာက္လုိက္တာပါ။ ေတာင္ေျခကေန အာဂ်ႏၱာလုိဏ္ဂူသုိ႔ ေရာက္ဖုိ႔ရာ ၁၅ မိနစ္ ေလာက္ ေနာက္ထပ္ ခရီးဆက္ရဦးမယ္။ က်ဳိက္ထီး႐ုိးေစတီေတာ္လုိ ေတာင္ေျခ အတက္လမ္းေတြ မတ္ေစာက္မေနေပမယ့္ ဘုရားဖူး ကားႀကီးငယ္မ်ားကုိ တက္ခြင့္မေပးပါ။ အာဂ်ႏၱာ ေဂါပကမွေန စီစဥ္ေပးတဲ့ ဘတ္(စ္)ကားႀကီးမ်ားနဲ႔သာ လက္မွတ္ျဖတ္ စီးနင္းလုိက္ပါခြင့္ ရၾကပါတယ္။ လုိဏ္ဂူေတာ္ရဲ့ အတက္လမ္း၀ ေရာက္ရွိတဲ့အခ်ိန္ကား မနက္ ၁၀ နာရီ ထုိးလုေနပါၿပီ။ မနက္ခင္းမွာ အေအးဓာတ္ေတြ သင္းေနေပမယ့္ အခုလုိ ေနျမင့္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေလနဲ႔အတူ အပူဓာတ္ေတြက ကပ္ပါလာၿပီ။ ပူေပမယ့္ မမႈအား၊ လုိဏ္ဂူေတာ္သုိ႔ ေရာက္ဖုိ႔သာ ေဇာအားက ထက္သန္ေနၾကတယ္မုိ႔လား။

အာဂ်ႏၱာ-ဟာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးကုိ ပုိင္းျဖတ္ၿပီး ထုဆစ္ထားသည့္ ဂူအမ်ဳိးအစားမုိ႔လုိ႔ လုိဏ္ဂူေတာ္ ၀င္ေပါက္ဟာ ေတာင္ထိပ္မွာ တည္ရွိေနတယ္။ ေတာင္ထိပ္ေပၚ ေရာက္ေအာင္ အရင္ ေလွ်ာက္တက္ရေသးတယ္။ ေတာင္ထိပ္ တက္လမ္းကုိ ေက်ာက္ေလွခါးထစ္မ်ားနဲ႔ တစ္ထစ္ခ်င္းစီ ပံုေဖာ္ ထုဆစ္ထားသည္။ ေဘးႏွစ္ဘက္ႏွစ္ခ်က္ကုိ လက္ရန္းအျဖစ္ က်န္ရစ္ေနေအာင္ အလယ္က ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီးကုိပဲ ေလွကားထစ္ ပံုေဖာ္ထားျခင္း ျဖစ္တယ္။ ေဘးႏွစ္ဘက္ကုိ မူလအတုိင္း ခ်န္ထားခဲ့သည္။ ေျမသားလမ္း မဟုတ္သျဖင့္ ေျမၿပိဳမွာကုိ မေၾကာက္ရသလုိ အဂၤေတလမ္း မဟုတ္ျပန္သျဖင့္ ေျခေခ်ာ္မွာကုိလည္း မေၾကာက္ရေပ။ ျမန္မာျပည္က က်ဳိက္ထီး႐ုိးဘုရားနဲ႔ ဆင္တူတဲ့ ဟန္ပန္ကေတာ့ အထမ္းသမားမ်ား ျဖစ္တယ္။ ေတာင္ထိပ္သုိ႔ မတက္ႏုိင္တဲ့ သက္ႀကီး ရြယ္အုိသမားမ်ားကုိ သစ္သားခံုနဲ႔ ထမ္းေပးျခင္း ျဖစ္တယ္။ ကုလားထုိင္ေျခ ေလးဘက္ေလးတန္ကုိ အေနေတာ္ ၀ါးလံုးႀကီး ၂-လံုးနဲ႔ ႀကိဳးသုိင္း ခ်ည္ေႏွာင္ထားတယ္။ ၀ါးလံုးရဲ့ အစြန္ေလးဘက္မွာ အထမ္းသမား ေလးေယာက္က ၀င္ထမ္းတယ္။ အခမဲ့ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အထမ္းခ ေပးရတယ္။ တစ္ေယာက္ကုိ (အထမ္းသမား ေလးေယာက္ ထမ္းတင္ရသျဖင့္) ၆၀၀-႐ူပီး ယူသည္ဟု သိရွိရသည္။

အာဂ်ႏၱာလုိဏ္ဂူေတာ္ႀကီးရဲ့ တည္ရွိပံုကေတာ့ ထူးဆန္းတယ္။ အျမင္လည္း ဆန္းေနတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာမွ မျမင္ဘူး မေတြ႔ဘူးခဲ့ပါ။ ပေစာက္ပုံသဏၭာန္လုိ (ေလးကုိင္းသဏၭာန္လည္း ေျပာလုိ႔ရတဲ့) ေ၀့၀ုိက္ေနတဲ့ ေက်ာက္သားအတိ ေခ်ာက္ကမ္းပါးကုိ ျဖတ္ခ်ကာ ဂူအျဖစ္ တီထြင္ဖန္တီးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဂူရဲ့ပုံစံကေတာ့ အေခါင္းမဟုတ္ဘဲ အပိတ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်ာက္ကမ္းပါးရဲ့ ထိပ္နားေလး (ေလးခ်ိဳးသံုးခ်ဳိးေလာက္) မွာ ေက်ာက္ေဆာင္ကုိ ထြင္းျဖတ္ကာ ေလွ်ာက္လမ္းအျဖစ္ ဖန္တီးထားၿပီး ေလွ်ာက္လမ္းရဲ့ အတြင္းပုိင္းကုိ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေဆာင္ေတြအျဖစ္ ေဖာက္ထြင္း ထုဆစ္ထားျခင္းပါ။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ရွိ ဟုိဘက္ေက်ာက္ေတာင္ကား ၀လံုးကုိ အလယ္ျဖတ္ထားသလုိ အာဂ်ႏၱာရဲ့ လုိဏ္ဂူေတာ္ႀကီးကုိ ေ၀့၀ုိက္ ပတ္ထားျပန္တယ္။ သုိ႔မုိ႔လုိ႔ ေက်ာက္ေတာင္ ႏွစ္ခုၾကားရွိ ေခ်ာက္ကမ္းပါး အေပၚပုိင္း ပတ္ပတ္လည္တြင္ လုိဏ္ဂူေတာ္ႀကီး တည္ရွိၿပီး ေအာက္ေျခ ပတ္ပတ္လည္တြင္ စမ္းေခ်ာင္းကေလး သြယ္၀ုိက္ စီးဆင္းေနတယ္။ ေလွ်ာက္လမ္း (သုိ႔မဟုတ္) ၀ရံတာကေန ေအာက္ေျခရွိ စမ္းေခ်ာင္းေလးကုိ ငံု႔ၾကည့္ပါက အသည္းတယားယားနဲ႔ ဘယာနက ရသကုိ ေပၚလြင္ေစတယ္။

ေလွ်ာက္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ လုိဏ္ဂူေတာ္ေပါင္း ၃၀ ရွိတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ တစ္ခုကား အၿပီးသတ္ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ ၾကည့္႐ႈ လွည့္လည္ႏုိင္တဲ့ ဂူေပါင္းကေတာ့ ၂၉ တိတိပါ။ ၂၉-ဂူထဲတြင္ ၁၆ ဂူကေတာ့ ဂူရဲ့နံရံနဲ႔ မ်က္ႏွာၾကက္မွာ ေရွးေခတ္ကတည္းက ေရးဆြဲခ်ယ္သခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီးကားမ်ား ၾကြင္းက်န္ဆဲျဖစ္ၿပီး ၁၃-ဂူကေတာ့ ေျပာင္တလင္းခါ သြားပါၿပီ။ ရာသီဥတုဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးသြားတယ္လုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈဌာနက ဆုိတယ္။ လက္ရာအေျမာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ လုိဏ္ဂူေတာ္ ၅-ခုကုိကား မပ်က္စီးေအာင္ ထိမ္းသိမ္းထားဆဲပါ။ ယင္းတုိ႔မွာ နံပါတ္ ၁၊ ၂၊ ၁၆၊ ၁၇ ႏွင့္ ၂၉ တုိ႔ျဖစ္တယ္။ ဒီလုိဏ္ဂူေတာ္ ၅-ဂူကုိ အေမွာင္ခ်ထားၿပီး၊ မီးေရာင္ မစူးရွတဲ့၊ အလင္းလည္း မျပန္ႏုိင္တဲ့ လွ်ပ္စစ္မီးနဲ႔ ထြန္းထားတယ္။ အခ်ဳိ႔ေနရာကား မွိန္ပ်ပ်သာ ျမင္ရၿပီး အခ်ဳိ႔ေနရာကား လံုး၀ ေမွာင္ေနတယ္။ ထုိင္ေတာ္မူ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ အမ်ားစုကုိ ဓာတ္မီးျဖင့္သာ ထုိးၾကည့္ကာ ဖူးေမွ်ာ္ရရွာတယ္။ ဓာတ္မီးျဖင့္ ၾကည့္ရႈခြင့္ေပးေသာ္လည္း ဖလက္မီးျဖင့္ ဓာတ္ပံု ႐ုိက္ခြင့္မရွိပါ။ အေစာင့္အၾကပ္ ထူထပ္စြာ ခ်ထားသည္။ အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းဆံုး လက္ရာျဖစ္တဲ့ ဂူနံပါတ္ ၁-ကုိေတာ့ ၀င္ၾကည့္ခြင့္ရဖုိ႔ လက္မွတ္အပါအ၀င္ အေထာက္အထားမ်ား ျပရတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား ျဖစ္ပါက ပတ္စ္ပုိ႔ပါ ျပရပါတယ္။

လုိဏ္ဂူေတာ္မ်ားကုိ စံုေအာင္ ၾကည့္႐ႈပါက အနည္းဆံုး ၂-နာရီေလာက္ အခ်ိန္ေပးရပါမည္။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္မယ္၊ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုပါ ႐ုိက္မယ္ဆုိရင္ ၃-နာရီေက်ာ္ ၾကာႏုိင္ပါတယ္။ ဂုိက္ (ဧည့္လမ္းညႊန္) နဲ႔ ရွင္းျပခုိင္းၿပီး သမုိင္းအေနနဲ႔ ေလ့လာပါက တစ္နပ္စာအျပည့္ အခ်ိန္ေပးရမွာပါ။ တုိ႔အဖြဲ႔ကေတာ့ ေရွးေဟာင္းသုေတသနလုိ ဃနေသခ်ာစြာ မေလ့လာေတာ့ဘဲ လက္ရာနဲ႔ ပုံသဏၭာန္ေလာက္ကုိသာ ၾကည့္႐ႈသျဖင့္ အခ်ိန္ ၂ နာရီခြဲေလာက္သာ သံုးလုိက္တယ္။ မသြားခင္ကတည္းက သမုိင္းေၾကာင္း အနည္းအက်ဥ္းကုိ တီးမိေခါက္မိေနသျဖင့္ အဓိကက်တဲ့ ဂူေတာ္ကုိ အေသအခ်ာၾကည့္၊ မွတ္တမ္းတင္ၿပီး၊ က်န္သာမန္ဂူမ်ား (ေက်ာင္းေဆာင္ေလာက္သာ ရွိတဲ့ ဂူေတြ) ကုိ ခပ္သြက္သြက္ ၾကည့္လုိက္တယ္။ အျပန္လမ္းမွာမွ လုိဏ္ဂူေတာ္ ေတာင္ေျခရွိ ဟုိတယ္တစ္ခုတြင္ ေန႔လည္စာ စားသံုးလုိက္ၾကတယ္။ ေတာင္ေျခမွ အထြက္ကားကုိ တက္စီးၿပီး ဘုရားဖူးကားမ်ား ရပ္တဲ့ေနရာကုိ ျပန္လာၾကတယ္။ အမွတ္တရ ၀ယ္ျခမ္းစရာ ရွိသည္မ်ားကုိ နာရီ၀က္ေလာက္ အခ်ိန္ျဖဳန္းၿပီး မြန္းလြဲ ၂-နာရီေလာက္တြင္ အာဂ်ႏၱာကုိ ႏႈတ္ဆက္ ခြဲခြါခဲ့ၾကပါတယ္။

ေက်ာက္ေတာင္ကုိ ေက်ာင္းေဆာင္အျဖစ္ အခန္းဖြဲ႔၊ အခန္းကြက္လပ္ကုိ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္အျဖစ္ ထုဆစ္၊ အခန္းေထာက္ တုိင္လံုးေတြကုိ လင္းႏုိ႔ေတာင္ ဆြဲခ်၊ ယက္မေတြကုိ ကႏုတ္ပန္း ထြင္း၊ နံရံနဲ႔ အတြင္းပုိင္းကုိ ေဆးသား ေဖ်ာ္၊ ယင္းအေပၚ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္နဲ႔ သ႐ုပ္ေဖာ္... ဒီလုိ ဘက္စံု ေတာ္ခဲ့ၾကတဲ့ ပန္းေတာ့၊ ပန္းတေမာ့၊ ပန္းပု၊ ပန္းခ်ီ ဆရာႀကီးမ်ား၊ ေရွးေခတ္က အေမြအႏွစ္ေပး အႏုပညာသမားေတြကုိ အံ့ၾသခ်ီးမြမ္းရင္း အျပန္လမ္းကုိ တတမ္းတမ္း တမ္းတရင္း အာဂ်ႏၱာႏွင့္ဧလုိရာ တမ္းျခင္း ကုိ နိဂုံးကမၸတ္ အဆံုးသတ္ပါရေစ…..။

0 comments:

Post a Comment